Kjøpsvilkår

Les nøye gjennom følgende betingelser før du bruker dette nettstedet. Ved å bruke dette nettstedet godtar du betingelsene i sin helhet.

Velkommen til Zizzi’s offisielle nettbutikk (”Nettbutikken”).

Nettbutikken leveres av Zizzi Norway AS, cvr. nr. 98 95 79 541, Kløvermarken 29, 7190 Billund (”Zizzi”) 

Før du kan bestille varer fra nettbutikken, må du samtykke til disse Kjøpsvilkårene, Personvern erklæring for Zizzi Norway AS, og angrerettskjemaet (”Kjøpsvilkår”). Dette gjør du ved å aktivt klikke på at du har lest og godtatt betingelsene.  

Med ditt aktive klikk samtykker du til at vi kan gi deg opplysninger pr. e-mail og på papir – alt etter hva vi måtte finne hensiktsmessig.  

Vi selger kun varer fra nettbutikken til forbrukere som har fylt 18 år. Ved å godta disse Kjøpsvilkår bekrefter du at du er 18 år, og at du alene handler som forbruker, dvs. at du alene kjøper varer til eget forbruk, eller som en gave til noen andre.  

Fra https://www.zizzi.no/ leverer vi kun varer til adresser i Norge.
Levering til Svalbard og Jan Mayen er dessverre ikke mulig

 
1. Bestilling

På Nettbutikken vil du kunne finne opplysninger om en lang rekke varer, herunder materialvalg, størrelser, farger, kjennetegn, mål, vaskeanvisning og priser.  

Disse opplysningene har til formål å gi deg de beste forutsetningene for å kunne bedømme varen før du foretar bestilling av et kjøp i nettbutikken.  

Selv om vi hele tiden prøver å holde nettbutikken oppdatert, vil det være tilfeller der vi ikke kan levere varen til den prisen som fremgår i nettbutikken, eller i det hele tatt.

Du samtykker derfor til at nettbutikken kun er en oppfordring til deg om å gi oss et tilbud. Det betyr at vi ikke er forpliktet til å levere den eller de varene du har bestilt, før vi har trukket penger fra kontoen din.  

I handlekurven vil du kunne se varene du har valgt, samt deres samlede pris. Prisen er oppgitt i norske kroner, og inkluderer både moms, toll og leveringsomkostninger.

Du er ikke bundet av din bestilling før du har gjennomført følgende trinn:

  1. Din bestilling
  2. Informasjon
  3. Betaling  

Du kan på ethvert tidspunkt avbryte det trinnet du er på.

 
2. Betaling

Du kan betale for din bestilling på følgende måter:  

  • VISA
  • MasterCard
  • Klarna Fakturabetaling

Betaling med betalingskort foregår gjennom en kryptert forbindelse via Altapay. Ved betaling kreves det kortnummer, sikkerhetskode og utløpsdato.

Dine kredittkortopplysninger blir ikke lagret hos Zizzi Norway AS. Opplysninger om ditt kredittkort blir håndtert av vår betalingsleverandør Altapay. Det er derfor ikke mulig for en utenforstående å få tak i dine kredittkortopplysninger i vårt system.  

Klarna Fakturabetaling
Med fakturabetaling får du varene dine hjem før du betaler.

Ved betaling med faktura er betalingsfristen 30 dager fra den dagen varene sendes ut fra lageret vårt.
For å kunne betale med faktura krever vår betalingspartner ditt personnummer for å kunne gjøre en kredittsjekk, samt sjekke at bestillingen sendes til din folkeregistrerte adresse.
Klarnas faktura sendes elektronisk på e-mail.

Her kan du lese Klarnas betingelser til fakturabetalinger.

Om betaling av fakturaen uteblir, tilkommer purregebyr og forsinkelsesrenter etter Klarnas regler og standardutgifter. Om betaling etter dette fortsatt ikke skjer, overlates saken til inkassohåndtering, og ekstra kostnader tilkommer.

Noter at det ved retur er viktig at du flytter fram fakturaens forfallsdato for å slippe påminnelsesavgifter. Det gjør du ved å enten logge inn på din Klarna-konto, eller ringe til Klarna på tlf. 21 02 89 91.

Betalingen blir først trukket fra kontoen din når varen har blitt sendt ut fra vårt lager.  

Å betale med kort er gebyrfritt. Klarna fakturabetaling koster 35.00 NOK.

 
3. Bekreftelse av bestilling

Så fort du har bekreftet betalingen av de varene du har bestilt, vil du motta en automatisk generert e-mail med en bekreftelse fra oss.

E-mailen inneholder en oppsummering av din bestilling, dvs. type, størrelse, farge, pris inkl. moms og leveringsomkostninger, samt ditt ordrenummer. Du bør spare på denne e-mailen, skulle du ha behov for å kontakte vår kundeserviceavdeling senere.

Den automatisk genererte e-mailen er ingen bekreftelse fra oss om ditt tilbud, men informerer om at vi har mottatt din bestilling, og vil nå håndtere den.

 
4. Håndtering av bestilling

Vi sender din bestilling til lageret i det øyeblikket du avgir bestillingen. På denne måten kan leveringen skje raskest mulig, og vi kan raskest mulig forsikre oss om at vi har varen på lager.  

Hvis vi ikke har varen på lager, vil du motta en e-mail angående det.

Hvis vi har varen på lager, vil vi raskest mulig levere den til deg.  

Vi etterstreber å sende ut din bestilling fra lageret samme hverdag som du avgir bestillingen i nettbutikken, hvis du avgir bestillingen før kl. 12.

Hvis du først har avgitt bestilling etter kl. 12, i en helg eller på en helligdag, vil dine varer som hovedregel bli sendt ut førstkommende hverdag.

Vi kan dessverre ikke påta oss noe ansvar dersom du mottar varen senere enn du hadde forventet.

 
5. Informasjon om utsendelse

Samtidig som at varen sendes ut fra lageret vil du motta en e-mail. Denne e-mailen vil inneholde referanse til ditt ordrenummer.

E-mailen vil også inneholde følgende relevante opplysninger som du burde spare på:

  • Track og trace nummer fra speditør, for sporing av pakken
  • Faktura for kjøpet ditt i pdf-fil
  • Kjøpsvilkår og Personvernerklæring
 
6. Preorder/forhåndsbestilling

Forhåndsbestilling er en eksklusiv fordel for medlemmer av Club Zizzi. Hvis du har kjøpt varer for forhåndsbestilling, gjelder det spesielle vilkår:

  • Varen blir sendt så snart vi har den på lager. Hvis du bestiller flere varer for forhåndsbestilling, blir varene sendt sammen når den siste er på lager.
  • Se forventet leveringstid i varebeskrivelsen. Vi tar forbehold om endringer i forventet leveringstid, og du vil selvfølgelig få beskjed i tilfelle eventuelle forsinkelser.
  • Pengene trekkes først når varen sendes fra vårt lager.
  • Returrett for forhåndsbestilling gjelder fra den dagen du mottar ordren – som medlem av Club Zizzi har du 100 dagers returrett.
 
7. Levering og informasjon

Du kan dessverre ikke hente varene dine selv hos Zizzi Norway AS.

Vi sørger for å inngå en avtale om levering med et fraktselskap. En vare er levert når du har den i din besittelse. Dvs. når den er levert til din adresse eller du har hentet den på Posten, i butikken eller lignende.

Pakker som leveres med Click & Collect til en butikk, må hentes innen 14 kalenderdager. Hvis du ikke har hentet pakken innen den tiden, vil den bli behandlet som en retur. 

Hvis pakken din leveres med et fraktselskap, kan fristen for henting variere. Vanligvis er fristen mellom 7 og 14 kalenderdager, men du bør få informasjon om dette fra det valgte fraktselskapet.

Din pakke med varer vil inneholde et Angrerettskjema med veiledning, samt et klistremerke med teksten ”Returpakke”.

Returseddelen inneholder en oversikt over de varene du har kjøpt, samt en veiledning til returnering.

Returseddelen og klistremerket med teksten ”Returpakke” bør benyttes hvis du ønsker å returnere en eller flere av de varene du har kjøpt, f.eks. hvis du angrer på kjøpet, eller ønsker å klage på varen.

Ved underleveringer krediteres det for ordrens manglende antall. Ved evt. linjerabatter krediteres dette også på ordren. Det vil i begge tilfeller bli advisert på samme mailadresse som er opplyst ved kjøpet.

Levering til Svalbard og Jan Mayen er dessverre ikke mulig.

 
8. Angrerett

Som forbruker har du rett til å angre på kjøpet ditt, uten begrunnelse, innenfor 100 dager dersom du er Club Zizzi-medlem. Dette gjelder fra den dagen du – eller en angitt tredjemann som ikke er transportøren - fikk varen i fysisk besittelse. Hvis du ikke er medlem av Club Zizzi, er det 30 dagers returrett som gjelder.

For å benytte deg av angreretten din skal du innen 100 dager, dersom du er Club Zizzi-medlem, informere oss om at du ønsker å benytte deg av angreretten din. Hvis du ikke er medlem av Club Zizzi, skal du informere oss innen 30 dager.

Dette kan du gjøre ved å benytte deg av Angrerettskjemaet som er vedlagt disse Kjøpsvilkår.

Du kan også velge å angre på kjøpet på andre måter. Meddelelse kani så fall være tydelig og sendes til:

retur@zizzi.no

Hvis du har benyttet deg av din angrerett, refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg vedrørende det kansellerte kjøpet, også de eventuelle leveringsomkostningene på maks NOK 139,00, som du selv har måttet bidra med til leveringen av dine varer. Vi er dog ikke forpliktet til å refundere betalingsavgiften eller de ekstra omkostningene ut over de maks NOK 99,00, hvis du selv har valgt en annen leveringsform enn den billigste formen for standardlevering vi har tilbudt deg.  

Tilbakebetaling vil skje uten unødvendig forsinkelse, og senest 14 dager etter at vi har mottatt meddelelse fra deg om at du ønsker å angre kjøpet. Du vil kunne se pengene på din konto i løpet av 2-30 dager, avhengig av hvilken betalingsmetode du har benyttet.

Vi gjennomfører tilbakebetalingen med den samme betalingsmetoden du benyttet deg av ved den opprinnelige transaksjonen.

Vi kan dog tilbakeholde tilbakebetaling inntil vi har mottatt varen i retur fra deg, eller inntil du har fremlagt dokumentasjon på at du har returnert varen – avhengig av hva som skjer først.  

Ved retur av ordre betalt med Klarna-faktura, anbefaler vi at du flytter betalingsdato for å unngå påminnelsesgebyr (normalt 60 NOK) fra Klarna. Dette gjør du ved å enten logge inn på din Klarna-konto, eller ved å ringe til Klarna på tlf. 21 02 89 91.

Det gjelder spesielle forhold hvis du er påmeldt FlexLevering hos leverandøren som leverer pakken din. Hvis du er påmeldt en slik ordning, er du selv ansvarlig for pakken hvis den skulle bli borte etter at transportfirmaet har levert den til deg. Dette skjer i henhold til avtalen din med transportfirmaet, derfor har ikke Zizzi noen innflytelse, instruksjoner eller fullmakter. Eventuelle spørsmål må rettes direkte til transportfirmaet.

 
9. Tilbakelevering etter angring

Dersom du angrer på kjøpet ditt skal du levere varen tilbake til oss uten unødvendig forsinkelse, og senest 100 dager fra datoen du informerte oss om at du ønsket å benytte deg av angreretten, dersom du er Club Zizzi-medlem. Dersom du ikke er medlem av Club Zizzi, er 30 dagers returrett som gjelder.

Du kan, mot fremvisning av faktura, returnere i en av Zizzis egne butikker, eller sende varen i retur til:
Zizzi Norge AS, Norsk Moteforum, Sjølyst Plass 3, showroom 108, 0278 Oslo, sammen med en utfylt returseddel. 

Tilbakelevering bes merket med returetiketten ”Returpakke” som sitter på ”Returskjemaet” som lå vedlagt i din pakke da du mottok den.  

Du må selv dekke de direkte utgiftene som er forbundet med tilbakesending av varen. Disse utgiftene vil være på NOK 119,00. Det tillegges også en returkostnad for uavhentede pakker. Beløpet vil vi trekke fra ditt tilgodehavende innen det utbetales til deg, dersom vi betaler for returfrakten. Returfrakt er koster NOK 69,00 .

Varens tilstand når du sender den i retur
Når du returnerer varen skal den fremstå i en salgbar tilstand og være så god som ny. Dette betyr at du kan prøve produktet på en måte som er nødvendig for å fastslå bruksområdet, egenskaper eller måten det fungerer på. Du kan med andre ord prøve produktet på samme måte som om du så det i en fysisk butikk, men produktet kan ikke brukes.
Hvis du har prøvd varen på en annen måte enn det som er beskrevet ovenfor, og dette har medført at verdien er redusert, er du selv ansvarlig for dette og får dermed kun en del av den totale summen tilbakebetalt. I noen tilfeller kan dette bety at du kun får tilbake fraktkostnadene.
Vi anbefaler at du returnerer varen i den originale emballasjen. Hvis du mangler den originale emballasjen, kan det muligens føre til en reduksjon i varens verdi, da varen kan få skader under transport, som du da kan bli ansvarlig for.

Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet
Hvis du angrer kjøpet ditt kan du få pengene tilbake. Hvis varen er forringet, trekker vi beløpet du er ansvarlig for.
Vi refunderer alle betalinger vi har mottatt fra deg i forbindelse med kjøpet, inkludert leveringskostnadene. Dette gjelder imidlertid ikke ekstra leveringskostnader i tilfeller hvor du har valgt en annen leveringsmetode enn den billigste formen for standardlevering vi tilbyr. Vi refunderer beløpet som tilsvarer den billigste formen for standardlevering. Dersom billigste standardlevering er gratis (0 kr) refunderes ingenting.

 
10. Voucher/kampanjer

Hvis du har fått rabatt eller brukt en rabattkode/ gavekort
Hvis du har fått rabatt som en del av en kampanje eller brukt en rabattkode på noe du ønsker å returnere, vil den unike rabatten bli brukt i henhold til vilkårene og tidsrammen som er beskrevet i den spesifikke kampanjen/rabattkoden.
Hvis du har mottatt varen din og ønsker å bytte den til en tilsvarende vare i en annen størrelse, kan vår kundeservice hjelpe deg ved å kontakte dem.
Du kan alltid sjekke din ordrebekreftelse for å se hva du har betalt for en vare. Dette beløpet vil du få tilbake når du returnerer den aktuelle varen.

 
11. Bytteservice

Du kan bytte i alle Zizzis egne butikker.

Her kan du, mot fremvisning av faktura, bytte, reklamere eller returnere varer kjøpt i nettbutikken.

Det er ikke mulig å bytte ved å sende varen i retur til Zizzi.

Butikken kan starte en refusjonsprosess, men kan ikke bytte til en ny vare. Dette betyr at du i butikken kan returnere en eller flere varer, som vil bli refundert i henhold til betingelsene her på siden.

 

12. Feil i forsendelsen

Hvis vi mot formodning ikke har levert de varene du har bestilt, og som står oppgitt på din faktura og/eller fraktseddel, skal du kontakte vår kundeserviceavdeling (se Pkt. 15), og opplyse dem om ditt ordrenummer.

Da vil vi så fort vi kan undersøke din ordre nærmere, og komme tilbake til deg.

Zizzis erstatningsansvar er begrenset til et maksimalt beløp som tilsvarer prisen på varen du har kjøpt.

 
​13. Reklamasjon

Hvis du har kjøpt en vare i nettbutikken som, til tross for vår kvalitetskontroll, likevel gir grunn til klage, kan du kontakte en av Zizzis egne butikker – husk å ta med fakturaen din.

Du kan også sende varen i retur sammen med Zizzi Norway AS’ returseddel til:

 

Zizzi Norge / Zizzi

Moteforum rom 218.

Sjølystplass 3

0278 Oslo

 

Det er viktig at du markerer på returseddelen at det er snakk om ”Reklamasjon”, samt hvor på varen feilen er.

Du skal ikke betale returporto for mangelfulle varer. Du skal derfor kun sette returklistremerket ”returpakke” på pakken, som var vedlagt din pakke da du opprinnelig mottok den, så sørger vi for betalingen.

Hvis varen er mangelfull vil vi etter å ha konstatert feil eller mangler, uten videre returnere det beløpet du har betalt for den gjeldende varen. Dette vil skje med den samme betalingsmetoden du brukte ved den opprinnelige transaksjonen.

 
14. Gjeldende lov - tvister

Ditt kjøp er underlagt forbrukerkjøpsloven. En klage på en vare kjøpt hos oss kan innsendes til Forbrukerklageutvalget. Klagen kan sendes inn via www.forbrukerklageutvalget.no.

Ved innsending av en klage skal du angi vår e-mailadresse: kundeservice@zizzi.no

 
15. Forbehold

Vi tar forbehold om tastefeil, prisendringer og utsolgte varer i nettbutikken.

Vi kan ikke garantere at de fargene som vises i nettbutikken presist gjengir de fargene varen faktisk har. Hvordan fargene gjengis på din skjerm avhenger av innstillingene på computeren din.

Informasjonen i nettbutikken kan inneholde tekniske eller typografiske feil.

Informasjonen i nettbutikken kan endres uten forvarsel.

Informasjonen som publiseres i nettbutikken kan inneholde referanser eller kryssreferanser til andre produkter. Adgang til slik informasjonen kan ikke garanteres, spesielt med tanke på at informasjonen kan endres uten forvarsel.

 
16. Personopplysninger og cookies

I forbindelse med din bruk av nettbutikken, vil det bli behandlet – herunder innsamlet og brukt, en rekke opplysninger om deg.

Det er en betingelse for å bruke nettbutikken, at du samtykker til gjeldende Personvernpolicy for Zizzi Norway AS, som er vedlagt disse Kjøpsvilkår som bilag 1 (”Personvernpolicy”). Du samtykker til denne Personvernpolicy når du aktivt klikker på at du godtar disse Kjøpsvilkår.  

Den til enhver tid gjeldende Personvernserklæring for Zizzi Norway AS, og informasjon om bruken av cookies, finner du på hjemmesiden under domenenavnet https://www.zizzi.no.

 
17. Opphavsrett & varemerker

Bilder av varene og innholdet i nettbutikken, herunder tekst, bilder og lyd, er beskyttet av opphavsretten, og tilhører Zizzi Norway AS.

Bilder av varer og øvrig innhold i nettbutikken kan ikke brukes, gjengis, endres eller kopieres med mindre det foreligger et samtykke fra Zizzi Norway AS.

Varene som kjøpes i nettbutikken er merket med varemerker, registrert av Zizzi Norway AS, som er et selskap i samme konsern som Zizzi Norway AS.

Det er ikke tillatt å bruke disse varemerkene til kommersielle formål, med mindre det foreligger samtykke fra Zizzi Norway AS.

 
18. Kontaktopplysninger

Hvis du vil kontakte Zizzi’s kundeservice pr. telefon, kan du ringe på: +47 75 98 70 32 (Mandag - torsdag: kl. 09.00 - 17.00, fredag: kl. 09.00 - 16.00)  

Vi kan ikke kontaktes i helger eller på helligdager.

Du kan også kontakte oss på vår e-mailadresse: kundeservice@zizzi.no
Du kan også bruke vanlig post ved å sende til:

Zizzi Norway AS
Kløvermarken 29
7190 Billund
Danmark
Att.: Kundeservice – Ecommerce

Du kan åpne og printe ut vårt Angrerettskjema. Du kan også kopiere teksten fra Angrerettskjemaet og sende det via mail til retur@zizzi.no

Åpne og print ut vår angrerettsformular.

Du kan også kopiere teksten fra angrerettsformularen og sende det via mail til retur@zizzi.no

Version 04. d. 25. 10. 2023