Kundeservice

Som kunde bærer du kostnadene knyttet til å returnere en vare hvis du angrer på et kjøp - selv om det ble kjøpt med gratis frakt. Returfrakt er gratis hvis du må returnere en defekt vare til oss.

Returer kan registreres i vår returportal. Du vil deretter bli forsynt med nødvendig returmateriell og informasjon om hvordan du returnerer pakken din. Returetiketten for returen din er forhåndsbetalt. Når vi har registrert returen din, vil returavgiften bli trukket fra refusjonsbeløpet.

Fraktprisene for returer er som følger hvis du bruker den vedlagte returetiketten:

Ikoner_100x1004.png  
MEDLEM IKKE ET MEDLEM
29kr.  89kr.

Varer kjøpt på nett eller i en butikk kan returneres kostnadsfritt i våre fysiske butikker. Ved fremvisning av fakturaen din vil pengene bli refundert via samme betalingsmetode som du valgte da du gjennomførte bestillingen din.

Vær oppmerksom på at pengene ikke kan utbetales i butikken. Butikken kan kun starte refusjonsprosessen.

Ikoner_100x1003.png  
Returner i butik  
Gratis  

Vennligst merk at varer må returneres i en tilstand som er salgbar. Dette betyr at varen kan prøves på, men ikke brukt. Varen(e) skal være fri for skader og overdreven bruk utover grunnleggende testing, inkludert festet merkelapper.

Ikoner_100x1005.png   Kjøpt online Returer kan registreres i vår returportal. Du vil deretter bli gitt nødvendig returmateriell og informasjon om hvordan du returnerer pakken din.

Når du overleverer returpakken til budfirmaet, vær vennlig å be om en kvittering. Hvis du leverer pakken via en postkasse eller ikke har en kvittering, kan vi ikke starte en undersøkelse/klageprosess hvis pakken forsvinner under forsendelsen. I disse tilfellene kan vi dessverre ikke gi en refusjon.

Når vi mottar pakken din, vil vi begynne å behandle returen din. Vær oppmerksom på at dette kan ta opptil 2 uker avhengig av budfirmaet. Etter at returen din er sjekket og behandlet, vil du bli varslet via e-post, og vi vil starte en refusjon til samme betalingsmiddel du valgte for bestillingen din.

  • Strømpebukser og leggings - med mindre de er defekte - må ikke fjernes fra originalemballasjen.
  • Sko - med mindre de er defekte - må returneres i original skoeske, som bør legges i en annen beskyttende eske eller emballasje for å unngå skade under frakt.
  • Delvise retur av multipakkeprodukter aksepteres ikke. Hele pakken må returneres intakt for å kvalifisere for refusjon.

Ikoner_100x1003.png   Retur i butikk Varer kjøpt online eller i en butikk kan også returneres i våre fysiske butikker. Ved fremvisning av fakturaen din vil du motta refusjonen til samme betalingsmiddel du valgte for bestillingen din.

 

__________

Hvordan benytter jeg returportalen?

  • Slik foretar du en retur: Besøk www.zizzi.no og velg "Returportal" nederst på siden eller klikk her. Medlemmer av Club Zizzi kan initiere returer direkte fra sin profil.
  • Logg inn: Bruk ditt Club Zizzi-innlogging eller din e-postadresse og ordrenummer.
  • Velg vare(r) til retur: Velg den eller de ordre(r) og vare(r) du ønsker å returnere, velg årsaken til returønsket og bekreft.
  • Gjennomgå og bekreft: Gjennomgå din digitale retur før du bekrefter.
  • QR Kode: Du vil motta en QR-kode via e-post fra oss og en e-post fra Postnord. Du kan bruke begge til å gjøre en retur med.
  • Forbered din retur: Pakk varene i original emballasje eller lignende.
  • Innlevering: Fremvis din QR-kode eller e-post fra Postnord ved pakkeinnleveringen og det vil bli printet en etikett som blir satt på pakken. Lever nå pakken med den nye etiketten. Husk å få en kvittering.
  • Refusjon: Returprosessen kan ta opptil 2 uker. Refusjoner utstedes til den opprinnelige betalingsmetoden. Merk: Det er også mulig å returnere varene dine i en butikk.

Hvis den valgte betalingsmetoden ikke fungerer, anbefaler vi at du oppdaterer siden og legger inn kortdetaljene dine på nytt, eller velger en annen betalingsmetode. Imidlertid er her noen mer plausible årsaker til hvorfor den valgte betalingsmetoden ikke fungerer:

Kredittkort: Ditt kredittkort må være bekreftet enten ved "Verified by Visa/MasterCard Secure Code" for at du skal kunne handle på nettet. Denne bekreftelsen kan fås gjennom banken din eller i nettbanken din. Hvis du allerede har bekreftet kredittkortet ditt og fortsatt opplever problemer, vennligst kontakt banken din direkte.

Klarna: Hvis du ikke kan velge Klarna som betalingsmetode, kan det være fordi du ikke har betalt noen av fakturaene dine tidligere, eller det kan være et problem med Klarna-kontoen din. Vennligst ta kontakt med Klarna direkte i slike tilfeller.

Vipps, GooglePay og ApplePay: Vennligst sjekk at den tilknyttede bankkontoen din er dekket. Hvis dette er tilfelle, anbefaler vi at du tar kontakt med betalingsleverandøren eller banken din direkte, som vil hjelpe deg med å finne problemet.

Du kan registrere deg for vår gratis kundeklubb kalt "Club Zizzi" på vår nettside. Du finner registreringsskjemaet helt nederst på hjemmesiden eller ved å klikke på menneske-ikonet øverst til høyre i vinduet og deretter klikke på Opprett konto.

Når du melder deg på vår kundeklubb, vil du motta en velkomst-e-post med en lenke for å opprette et passord for din nye konto. Først når dette trinnet er fullført, vil registreringen være vellykket, og du vil motta din velkomstvoucher i en separat e-post.

 

Nedenfor finner du en oversikt over våre fraktkostnader:

MEDLEM AV CLUB ZIZZI

Ikoner_100x100.png

HJEMMELEVERING

Under 699kr. 139kr.
Over 699kr. 79kr.

 

Ikoner_100x1002.png

PAKKETBUTIKK

Under 699kr. 49kr.
Over 699kr. Gratis

 

Ikoner_100x1003.png

ZIZZI BUTIKK

Under 699kr. Gratis
Over 699kr. Gratis

 

IKKE MEDLEM AV CLUB ZIZZI

Ikoner_100x100.png

HJEMMELEVERING

Under 699kr. 139kr.
Over 699kr. 99kr.

 

Ikoner_100x1002.png

PAKKETBUTIKK

Under 699kr. 69kr.
Over 699kr. Gratis

 

Ikoner_100x1003.png

ZIZZI BUTIK

Under 699kr. Gratis
Over 699kr. Gratis

Når du har sendt inn bestillingen din, blir den umiddelbart sendt til vårt danske lager for behandling. Hvis du bestiller i helgen eller på en dansk helligdag, vil vi sende bestillingen din neste arbeidsdag. Vi sikter på å levere bestillingen din innen 1-5 arbeidsdager, avhengig av landet.

Vær oppmerksom på at faktorer utenfor vår kontroll - slik som leveringsselskapenes forsinkelser.

Vi vil sende deg et Track & Trace-nummer når bestillingen din er sendt fra vårt lager, slik at du kan følge pakken din. Vær oppmerksom på at pakken først vil bli skannet av transportøren når den har nådd bestemmelseslandet.

Første steg er å sjekke om kjøpet ditt oppfyller vilkårene for verdikoden. Du finner dem spesifisert i teksten under verdikoden. Andre steg er å forsikre deg om at ingen ugyldig verdikode er lagt til i handlekurven din. Hvis dette er tilfellet, vennligst slett den ugyldige verdikoden. Funker det fortsatt ikke? Ta direkte kontakt med vår kundeservice.