Kundeservice

Retur og bytte

Vi bytter og returnerer varer innen 30 dager i våre butikker og på nett. Alle medlemmer av Club Zizzi får gratis retur.

Har dere mottatt mine returvarer?

Når vi mottar dine returvarer, sender vi deg en bekreftelse på dette på e-post. Hvis du ikke har mottatt en e-post innen to uker, kan du kontakte vår kundeservice. 

Vi har bruk for informasjonen som står på din returetikett. Har du valgt alternative leveringsmetoder, tar returprosessen dessverre lengre tid og kan i noen tilfeller ikke gjennomføres hvis vi mangler informasjon om varen.

Det er ditt eget ansvar at varene ikke blir borte eller skades når de blir sendt i retur av deg, så husk å notere track & trace-nummeret som står på returetiketten du benytter.

Generelle returregler

Kjøp på nett

  • Som medlem av Club Zizzi har du 100 dagers returrett. Hvis du ikke er medlem av Club Zizzi har du 30 dagers returrett. Det er ikke mulig å bytte på nett.
  • Du kan bytte og returnere i alle Zizzi-butikker, også varer som er kjøpt på nett. Dette gjelder også varer som er kjøpt med rabatt.
  • Gavekort og tilgodelapper kan ikke brukes i nettbutikken.
  • Varer kan kun returneres hvis den originale prislappen og merkelappen fortsatt er intakt.
  • Smykker byttes kun ubrutt plombering.
  • Badetøy og undertøy kan kun returneres dersom forseglingen ikke er brutt.
  • Hvis du har tatt varen i bruk, utover det som er nødvendig for å konstatere varens egenskaper eller størrelse, forbeholder vi oss retten til, etter en konkret vurdering, å redusere eller nekte tilbakebetaling.
  • Kjøp foretatt på nett skal returneres som beskrevet på følgeseddelen.

 

Kjøp i butikk

  • Som medlem av Club Zizzi kan du bytte varer innen 100 dager, og hvis du ikke er medlem av Club Zizzi kan de byttes innen 30 dager. Dette gjøres mot fremvisning av gyldig kvittering og innenfor den gyldige returperioden.
  • Penger gis i retur i alle Zizzi-butikker ved fremvisning av gyldig kvittering og innenfor den gyldige returperioden.
  • Gavekort og tilgodelapper kan innløses i alle Zizzi-butikker, men pengene kan ikke refunderes.
  • Varer kan kun byttes hvis den originale prislappen og merkelappen fortsatt er intakt. Ved reklamasjon skal gyldig kvittering medbringes.
  • Smykker byttes kun ved ubrutt plombering.
  • Badetøy og undertøy kan kun returneres hvis forseglingen er ubrutt.
  • Hvis du har tatt varen i bruk, utover det som er nødvendig for å konstatere varens egenskaper eller størrelse, forbeholder vi oss retten til, etter en konkret vurdering, å redusere eller nekte tilbakebetaling.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Hvis du angrer på kjøpet ditt må du levere varen tilbake til oss uten unødvendige forsinkelser, og senest 100 dager fra den datoen du informerte oss om at du ønsket å benytte deg av angreretten din, dersom du er medlem av Club Zizzi. Hvis du ikke er medlem, skal dette skje innenfor 30 dager fra denne datoen. Returretten gjelder i 100 dager dersom du er Club Zizzi-medlem eller 30 dager hvis du ikke er medlem, og perioden beregnes fra den dagen du mottok varen.

Du kan henvende deg i Zizzis butikker, eller sende varen i retur til nettbutikken.

Merk at du kan bytte en vare kjøpt i nettbutikken i en fysisk butikk. 

Skal du sende varer i retur kan du benytte deg av den forhåndsbetalte returetiketten "Returpakke", som følger med i pakken din. Følg veiledningen som følger med i pakken.

Har du varer fra flere forskjellige ordre som du sender i samme pakke, ber vi deg om å informere oss om det.

Husk å følge returveiledningen som er vedlagt i pakken din – og notere track & trace-nummeret på den forhåndsbetalte returetiketten som fulgte med i pakken.

I tillegg, husk å be om en kvittering for returen din når du leverer inn pakken. Hvis du leverer pakken i en postkasse eller ikke mottar en kvittering, kan vi ikke starte en lokalisering/klageprosess av returen hvis pakken forsvinner under forsendelsen. I disse tilfellene kan vi dessverre ikke utstede refusjon.

Du må selv betale alle kostnader forbundet med retur av en vare fordi du angrer kjøpet – også selv om varen i første omgang var fraktfri. Returfrakt er gratis for Club Zizzi medlemmer.


Viktig informasjon for kunder som betaler med Klarna-faktura:
Zizzi bruker Klarna som ekstern betalingstjeneste for bestillinger betalt med faktura. Hvis du bestiller med Klarna-faktura på Zizzi, vil fakturaen alltid ha en forfallsdato på 14 dager fra den dagen bestillingen blir sendt. Når du returnerer bestillingen din eller deler av den, kan det derfor hende at forfallsdatoen på fakturaen utløper mens returen blir håndtert.

For å unngå purregebyr fra Klarna anbefaler vi derfor at du informerer Klarna om returen, og ber dem pause fakturaen.

Du kan enkelt gjøre dette i Klarna-appen eller på kontoen din på Klarna.no. Alternativt kan du kontakte Klarnas kundeservice på 21 01 89 91 eller via live chat på Klarna.no.  

 

Du kan ikke returnere varen fysisk til vårt lager - 

Zizzi Norge / Zizzi, Moteforum rom 218, Sjølystplass 3, 0278 Oslo.

Hvor mye koster det å returnere?

Du må selv dekke returkostnadene for en vare dersom du velger å returnere den – selv dersom den originale frakten var gratis.

Følgende fraktkostnad gjelder dersom du bruker den vedlagte returetiketten:

Pris Medlem
Butikk Gratis Gratis
BRING 109 NOK Gratis

Retur av feilvare

Dersom du har kjøpt en vare i nettbutikken som ikke lever opp til vår kvalitetskontroll, er du ikke ansvarlig for kostnadene i forbindelse med returnering av varen. Ved retur av en feilvare skal du bruke returetiketten som fulgte med varen og et utfylt returskjema.

 

Husk at du også kan returnere dine varer til utvalgte Zizzi butikker ved å medbringe leveringsbekreftelsen. 

Hvor kan jeg returnere en vare?

Retur av varer:

Du kan returnere varer til nettbutikken ved å bruke returseddelen som medfølger. I pakken finner du instruksjoner til hvordan du returnerer varen.

Man kan også returnere varer som er kjøpt i nettbutikken i alle våre Zizzi butikker ved å vise leveringsbekreftelsen du får på e-post.

 

Tilbakebetaling:

Tilbakebetaling utføres til det samme kortet og kortnummeret som betalingen ble utført fra. Det vil ta mellom 1-3 virkedager før pengene er tilbakebetalt.

Har du betalt med faktura fra Klarna, vil denne bli oppdatert. Det vil ta mellom 5-15 dager før Klarna sender ut et tilbakebetalingsskjema eller overfører beløpet tilbake.

 

 

Viktig informasjon for kunder som betaler med Klarna-faktura:
Zizzi bruker Klarna som ekstern betalingstjeneste for bestillinger betalt med faktura. Hvis du bestiller med Klarna-faktura på Zizzi, vil fakturaen alltid ha en forfallsdato på 14 dager fra den dagen bestillingen blir sendt. Når du returnerer bestillingen din eller deler av den, kan det derfor hende at forfallsdatoen på fakturaen utløper mens returen blir håndtert.

For å unngå purregebyr fra Klarna anbefaler vi derfor at du informerer Klarna om returen, og ber dem pause fakturaen.

Du kan enkelt gjøre dette i Klarna-appen eller på kontoen din på Klarna.no. Alternativt kan du kontakte Klarnas kundeservice på 21 01 89 91 eller via live chat på Klarna.no.  

Jeg har mistet returetiketten min

Hvis du har mistet returetiketten din, men gjerne vil sende varer i retur, ber vi deg kontakte kundeservice slik at de kan sende deg en ny.

Kan jeg bytte en vare?

Varer som er kjøpt i nettbutikken, på www.zizzi.no, kan enten byttes i en av våre butikker eller sendes i retur. Vedlagt i pakken finner du en forhåndsbetalt returetikett. Dersom du er medlem av Club Zizzi er returen gratis, ellers trekkes 109 kr fra kjøpesummen. Varer som sendes i retur til lageret vårt kan dessverre ikke byttes.

Ved returnering til lageret vårt, refunderes kjøpesummen til kontoen som ble opplyst ved bestillingstidspunktet. Pengene vil være synlige på konto innen 2-30 dager, avhengig av hvilken kortleverandør som er benyttet.

Du kan bytte, reklamere eller få pengene i retur i alle Zizzi-butikker, selv på varer som er kjøpt i nettbutikken. Vær oppmerksom på at varene skal ha original prislapp og merkelapp for å kunne byttes eller returneres.

Ved en eventuell reklamasjon betaler vi returfrakten. De er viktig at du gjør det tydelig at returvaren er en reklamasjon. Pengene refunderes til den kontoen bestillingen ble betalt fra.

Dere har levert feil varer - hva gjør jeg?

Hvis vi har levert en annen vare enn den du har bestilt, eller ikke levert en vare som står opplyst på leveringsbekreftelsen og/eller skjemaet som fulgte med i pakken din, kan du kontakte vår kundeserviceavdeling og oppgi ditt ordrenummer.

Da vil vi snarest mulig undersøke ordren din nærmere, og så vende tilbake til deg.

Hvis en vare du har bestilt er utsolgt, vil varen bli annullert fra ordren din. Dette vil bli oppgitt i e-posten du mottar når vi sender din resterende ordre fra vårt lager.

Hvorfor har dere ikke refundert leveringskostnadene?

Leveringskostnadene (både ved levering og returnering) refunderes kun i tilfeller ved feil og mangler.

Hvis vi har sendt deg feil vare eller en vare med feil, kan du kontakte kundeservice på tlf 22 43 11 00 eller kundeservice@zizzi.no og oppgi ditt ordrenummer.


Dette gjelder også selv om varen var fraktfri i første omgang.

Dere har refundert feil beløp. Hva gjør jeg?

Hvis du mener at du ikke har fått korrekt beløp refundert, kan du kontakte kundeservice på tlf. 23 96 00 49 eller kundeservice@zizzi.no og oppgi ditt ordrenummer og korrekt beløp.


Merk: Leveringskostnadene (både ved levering og returnering) refunderes kun i tilfeller ved feil og mangler på hele ordren.

Når får jeg pengene tilbake dersom jeg har angret på kjøpet mitt?

Vi sørger for at tilbakebetaling skjer uten unødvendige forsinkelser og senest 14 dager fra den datoen vi har fått beskjed fra deg om at du ønsker å angre på kjøpet ditt.

Vi gjennomfører tilbakebetalingen med samme betalingsmetode du benyttet deg av ved den opprinnelige transaksjonen. Alt etter hvilket betalingskort du benyttet, går det vanligvis mellom 2-30 dager fra vi har overført pengene, til din kortleverandør overfører pengene til din konto.

Vi kan dog tilbakeholde tilbakebetaling inntil vi har mottatt varen i retur fra deg, eller inntil du har fremlagt dokumentasjon på at du har returnert varen - alt etter hva som er tidligst.

Du er selv ansvarlig for verdiforringelse av varen, akkurat som at du selv er ansvarlig dersom varen blir borte eller skades under transporten.

Kan jeg angre på kjøpet mitt?

Som forbruker har du alltid rett til å angre på et kjøp som du har gjort i en nettbutikk.
Innen 30 dager fra du har mottatt varen, må du informere oss på en tydelig måte om at du ønsker å bruke angreretten din. Som medlem av Club Zizzi har du 100 dagers returrett i stedet for 30 dager.

Det kan du f.eks. gjøre ved å benytte deg av angrerettsskjemaet du får sammen med leveringsbekreftelsen før du mottar varen din.

Skjemaet sendes til: retur@zizzi.no

Når du skal returnere en vare kan du benytte deg av det vedlagte returlabel, samt følge veiledningen som følger pakken. 

Du kan også velge å returner i utvalgte Zizzi butikker. Husk å ta med leveringsbekreftelsen. 

Kan jeg annullere min ordre – eller deler av den?

Nei, det kan du dessverre ikke. Vi behandler din bestilling så snart vi mottar den, slik at leveringen kan skje så snart som mulig.

Du har alltid mulighet til å angre på kjøpet ditt og sende din ordre - eller deler av den - i retur til oss.

Du kan også henvende deg i en av våre Zizzi-butikker og gjøre et bytte.

Kan jeg endre ordren min?

Nei.

Når du har mottatt en e-post fra oss om at vi har mottatt din bestilling, kan du vanligvis ikke endre den. Årsaken til dette er at vi sender bestillingen din til lageret med det samme, slik at leveringen kan skje så snart som mulig.

Vi kan hverken legge til eller fjerne varer fra din ordre.

Hva gjør jeg dersom det er en feil på varen min, og jeg gjerne vil reklamere?

Hvis du har kjøpt en vare i nettbutikken, som til tross for vår kvalitetskontroll, fortsatt gir anledning til reklamasjon, kan du enten henvende deg i en av våre utvalgte fysiske butikker, mot fremvisning av faktura - eller alternativt returnere varen ved å bruke returetiketten som fulgte med i pakken, og et utfylt returskjema til:

Zizzi Norge AS
Norsk Moteforum
Sjølyst Plass 3, showroom 108
NO -0278 OSLO

Da vil vi snarest mulig undersøke varen.

Husk å benytte den vedlagte returetiketten.

Du trenger ikke selv å betale kostnadene forbundet med at du må sende den mangelfulle varen i retur til oss.

Retur av bestillinger betalt med faktura fra Klarna

Zizzi bruker Klarna som ekstern betalingstjeneste for bestillinger betalt med faktura. Hvis du bestiller med Klarna-faktura på Zizzi, vil fakturaen alltid ha en forfallsdato på 30 dager fra den dagen bestillingen blir sendt. Når du returnerer bestillingen din eller deler av den, kan det derfor hende at forfallsdatoen på fakturaen utløper mens returen blir håndtert.

For å unngå purregebyr fra Klarna anbefaler vi derfor at du informerer Klarna om returen, og ber dem pause fakturaen.

Du kan enkelt gjøre dette i Klarna-appen eller på kontoen din på Klarna.no. Alternativt kan du kontakte Klarnas kundeservice på 21 01 89 91 eller via live chat på Klarna.no.

Retur av bestillinger betalt med faktura fra Klarna

Zizzi bruker Klarna som ekstern betalingstjeneste for bestillinger betalt med faktura. Hvis du bestiller med Klarna-faktura på Zizzi, vil fakturaen alltid ha en forfallsdato på 14 dager fra den dagen bestillingen blir sendt. Når du returnerer bestillingen din eller deler av den, kan det derfor hende at forfallsdatoen på fakturaen utløper mens returen blir håndtert.

For å unngå purregebyr fra Klarna anbefaler vi derfor at du informerer Klarna om returen, og ber dem pause fakturaen.

Du kan enkelt gjøre dette i Klarna-appen eller på kontoen din på Klarna.no. Alternativt kan du kontakte Klarnas kundeservice på 21 01 89 91 eller via live chat på Klarna.no.

Ofte stilte spørsmål

Hvis du angrer på kjøpet ditt må du levere varen tilbake til oss uten unødvendige forsinkelser, og senest 100 dager fra den datoen du informerte oss om at du ønsket å benytte deg av angreretten din, dersom du er medlem av Club Zizzi. Hvis du ikke er medlem, skal dette skje innenfor 30 dager fra denne datoen. Returretten gjelder i 100 dager dersom du er Club Zizzi-medlem eller 30 dager hvis du ikke er medlem, og perioden beregnes fra den dagen du mottok varen.

Du kan henvende deg i Zizzis butikker, eller sende varen i retur til nettbutikken.

Merk at du kan bytte en vare kjøpt i nettbutikken i en fysisk butikk. 

Skal du sende varer i retur kan du benytte deg av den forhåndsbetalte returetiketten "Returpakke", som følger med i pakken din. Følg veiledningen som følger med i pakken.

Har du varer fra flere forskjellige ordre som du sender i samme pakke, ber vi deg om å informere oss om det.

Husk å følge returveiledningen som er vedlagt i pakken din – og notere track & trace-nummeret på den forhåndsbetalte returetiketten som fulgte med i pakken.

I tillegg, husk å be om en kvittering for returen din når du leverer inn pakken. Hvis du leverer pakken i en postkasse eller ikke mottar en kvittering, kan vi ikke starte en lokalisering/klageprosess av returen hvis pakken forsvinner under forsendelsen. I disse tilfellene kan vi dessverre ikke utstede refusjon.

Du må selv betale alle kostnader forbundet med retur av en vare fordi du angrer kjøpet – også selv om varen i første omgang var fraktfri. Returfrakt er gratis for Club Zizzi medlemmer.


Viktig informasjon for kunder som betaler med Klarna-faktura:
Zizzi bruker Klarna som ekstern betalingstjeneste for bestillinger betalt med faktura. Hvis du bestiller med Klarna-faktura på Zizzi, vil fakturaen alltid ha en forfallsdato på 14 dager fra den dagen bestillingen blir sendt. Når du returnerer bestillingen din eller deler av den, kan det derfor hende at forfallsdatoen på fakturaen utløper mens returen blir håndtert.

For å unngå purregebyr fra Klarna anbefaler vi derfor at du informerer Klarna om returen, og ber dem pause fakturaen.

Du kan enkelt gjøre dette i Klarna-appen eller på kontoen din på Klarna.no. Alternativt kan du kontakte Klarnas kundeservice på 21 01 89 91 eller via live chat på Klarna.no.  

Du kan ikke returnere varen fysisk til vårt lager - 

Zizzi Norge / Zizzi, Moteforum rom 218, Sjølystplass 3, 0278 Oslo.

Du må selv dekke returkostnadene for en vare dersom du velger å returnere den – selv dersom den originale frakten var gratis.
Følgende fraktkostnad gjelder dersom du bruker den vedlagte returetiketten:

Pris Medlem
Butikk Gratis Gratis
BRING 109 NOK Gratis

Retur av feilvare
Dersom du har kjøpt en vare i nettbutikken som ikke lever opp til vår kvalitetskontroll, er du ikke ansvarlig for kostnadene i forbindelse med returnering av varen. Ved retur av en feilvare skal du bruke returetiketten som fulgte med varen og et utfylt returskjema.
Husk at du også kan returnere dine varer til utvalgte Zizzi butikker ved å medbringe leveringsbekreftelsen. 

KONTAKT BUTIKK
Har du spørsmål til en av våre butikker, kan du finne butikkene våre og deres informasjon her.
KUNDESERVICE
Har du spørsmål om varer, behandling av ordre eller returnering av varer kjøpt i nettbutikken, kan du alltid kontakte vår online kundeservice.
Hvis du har spørsmål vedr. lagerstatus i en butikk nær deg, må du huske å opplyse hvilken butikk du ønsker status fra, den ønskede størrelsen og hvilken farge.

Ring til kundeservice på telefonnummer 22 43 11 00
Send en e-post til kundeservice@zizzi.no
! Husk å skrive hvilket ordrenummer det dreier seg om.
VÅRE ÅPNINGTIDER FOR KUNDESERVICE ER:
​Mandag - torsdag 09.00 - 17.00, fredag 09.00 - 16.00
Vi etterstreber alltid å kunne svare på din henvendelse så raskt som mulig.
NB: Vi kan ikke kontaktes i helger eller på helligdager.

Vi sørger for at tilbakebetaling skjer uten unødvendige forsinkelser og senest 14 dager fra den datoen vi har fått beskjed fra deg om at du ønsker å angre på kjøpet ditt.
Vi gjennomfører tilbakebetalingen med samme betalingsmetode du benyttet deg av ved den opprinnelige transaksjonen. Alt etter hvilket betalingskort du benyttet, går det vanligvis mellom 2-30 dager fra vi har overført pengene, til din kortleverandør overfører pengene til din konto.
Vi kan dog tilbakeholde tilbakebetaling inntil vi har mottatt varen i retur fra deg, eller inntil du har fremlagt dokumentasjon på at du har returnert varen - alt etter hva som er tidligst.
Du er selv ansvarlig for verdiforringelse av varen, akkurat som at du selv er ansvarlig dersom varen blir borte eller skades under transporten.

Hvis du har mistet returetiketten din, men gjerne vil sende varer i retur, ber vi deg kontakte kundeservice slik at de kan sende deg en ny.

Du kan bli medlem av Club Zizzi ved å kontakte din lokale Zizzi-butikk og utfylle et registreringsskjema. Du kan også melde deg inn ved å utfylle skjemaet.

kundeservice@zizzi.no

Mail besvares på hverdager, hurtigst mulig innenfor 24 timer

E-mail

Chat med oss

Mandag - torsdag: kl. 09.00 - 21.00
Fredag: kl. 09.00-16.00

Start samtale

Kontakt butikk

Har du spørsmål til en av våre butikker, kan du finne butikkene og deres kontaktinfo her

Finn butikk

23 96 01 00

Mandag - torsdag: kl. 09.00 - 17.00
Fredag: kl. 09.00-16.00

Obs: Vi tilbyr kundeservice på norsk