Kundeservice

Bestillinger og betaling

Se de fullstendige vilkårene og betingelsene for å handle på zizzi.no, inkludert betaling, kansellering og endringer for din ordre

Er det sikkert å betale i nettbutikken?

Ja, betalinger som gjøres via nettbutikken er sikre, da betalingen skjer via en kryptert tilkobling via Ayden, som er godkjent av NETS. 

For å sikre høy sikkerhet for online kortbetalinger har vi innført nye sikkerhetsforanstaltninger. Vi har implementert 3D Secure – nemlig ”Verified by Visa” og ”MasterCard Secure Code”. Dette er en felles sikkerhetsstandard for online kortbetalinger, utviklet av Visa og MasterCard.

 

Hvordan gjør jeg det?

Når du skal betale online, vil du bli bedt om å skrive inn følgende:

  • Kortnummer
  • Utløpsdago
  • CVC

Deretter blir du bedt om å skrive inn ditt Verified by Visa-passord eller din MasterCard Secure Code for å godkjenne kjøpet ditt. Hvis du ikke allerede har registrert kortet ditt, kan du registrere deg under transaksjonen eller her. Når du har registrert kortet ditt bruker du det til å identifisere deg, enten med Verified by Visa-passordet eller din MasterCard Secure Code når du handler på nett i fremtiden.

Når er jeg bundet til min bestilling?

Du er ikke bundet av bestillingen din før du har gjennomført trinnet "Betaling" i nettbutikken. Det er deretter ikke mulig å endre eller kansellere din ordre.

Kan jeg annullere min bestilling?

Nei, det kan du dessverre ikke. Vi behandler din bestilling så snart vi mottar den, slik at leveringen kan skje så raskt som mulig.

Du har alltid mulighet til å angre på kjøpet ditt, akkurat som at du kan bytte varene dine i Zizzis egne butikker.

Kan jeg endre min bestilling?

I utgangspunktet, nei.

Når du har mottatt en e-post fra oss om at vi har mottatt din bestilling, kan du vanligvis ikke endre den.

Dette er fordi vi sender bestillingen din til lageret med det samme, slik at leveringen kan skje så snart som mulig.

Vi kan ikke legge til eller fjerne varer fra din bestilling.

Kan jeg bytte en vare?

Vi kan dessverre ikke bytte varen din til en annen i nettbutikken dersom du sender varen tilbake til oss, hverken størrelse eller farge. Vi vil derfor alltid tilbakebetale beløpet for de varene som er returnert innenfor returfristen. Ønsker du varen i en annen størrelse eller farge i nettbutikken, skal du legge inn en ny bestilling.

Du kan alltid henvende deg i Zizzis egne butikker for å bytte til en annen vare - du trenger kun å ta med leveringsbekreftelsen din.

Prosedyrene for angrerett finner du i Kjøpsvilkårene.

Du kan bytte dine varer i våre zizzi-butikker

Kan jeg få en kopi av leveringsbekreftelsen?

Du mottar en leveringsbekreftelse på e-post når ordren sendes fra lageret vårt.

I tillegg kan du alltid finne, hente og printe ut leveringsbekreftelsen på www.zizzi.no under menypunktet Min side.

Lagres mine kortopplysninger?

Nei, kortopplysningene dine blir ikke lagret hos Zizzi Denmark ApS.

Opplysninger om ditt kreditkort blir håndtert av vår betalingsleverandør Ayden.

Det er derfor ikke mulig for en utenforstående å få dine kortsopplysninger i vårt system.

Kontakt oss

KONTAKT BUTIKK

Har du spørsmål til en av våre butikker, kan du finne butikkene våre og deres informasjon her.



KUNDESERVICE

Har du spørsmål om varer, behandling av ordre eller returnering av varer kjøpt i nettbutikken, kan du alltid kontakte vår online kundeservice.
Hvis du har spørsmål vedr. lagerstatus i en butikk nær deg, må du huske å opplyse hvilken butikk du ønsker status fra, den ønskede størrelsen og hvilken farge.

Ring til kundeservice på telefonnummer 22 43 11 00
Send en e-post til kundeservice@zizzi.no

! Husk å skrive hvilket ordrenummer det dreier seg om.


VÅRE ÅPNINGTIDER FOR KUNDESERVICE ER:

​Mandag - torsdag 09.00 - 17.00, fredag 09.00 - 16.00

Vi etterstreber alltid å kunne svare på din henvendelse så raskt som mulig.

NB: Vi kan ikke kontaktes i helger eller på helligdager.

Hvordan kan jeg betale for bestillingen min?

I Nettbutikken har du mulighet til å betale på følgende betalingsmåter:

Betaling med betalingskort foregår gjennom en kryptert, godkjent tilkobling via Ayden.

Når du betaler med kort kreves det at du oppgir ditt kortnummer, sikkerhetskode og utløpsdato.
Har du valgt å betale med Klarna, vil du motta en egen faktura fra dem via e-post.

Hvordan vet jeg hvor mye jeg skal betale?

Alle prisene som fremgår i Nettbutikken inkluderer moms og toll. Prisene er kun en oppfordring til deg om å gi et tilbud til oss. Før du godkjenner en betaling i Nettbutikken, vil den endelige prisen inkl. moms og inkl. eventuelle leveringsomkostninger fremgå.

Hvis du ikke ønsker å gjennomføre bestillingen din i Nettbutikken, kan du la være med å godkjenne betalingen.

Hvis du først har godkjent en betaling, og du senere angrer, har du som forbruker rett til å angre på kjøpet ditt.

Se mer under Bytte og Retur.

Du vil også motta en leveringsbekreftelse på din e-postadresse når bestillingen sendes fra lageret vårt.

Hvordan legger jeg inn en bestilling?

Hvis du har fylt 18 år og skal kjøpe en vare til deg selv eller en gave til noen andre, kan du legge inn en bestilling i Nettbutikken.

Når du har gjennomført betalingen, er bestillingen fullført. Du er ikke bundet av bestillingen din før du har gjennomført betalingen.

Hva gjør jeg hvis jeg ikke har mottatt de varene jeg bestilte?

Hvis vi ikke har levert riktig vare i forhold til det du har bestilt, eller vi ikke har levert en vare som står opplyst på din leveringsbekreftelse og/eller returskjema, kan du kontakte vår kundeserviceavdeling, og opplyse dem om ditt ordrenummer.

Vi vil undersøke ordren din nærmere og vende tilbake til deg så fort som mulig.
Hvis en vare du har bestilt er utsolgt, vil varen bli annullert fra bestillingen din. Dette vil bli opplyst i e-posten du mottar når vi sender deg din resterende bestilling fra vårt lager.

Når blir beløpet trukket fra kontoen min?

Når du legger inn bestillingen din, godkjennes kortet ditt - eller du blir godkjent av Klarna, og beløpet reserveres av oss.

Betalingen blir først trukket fra din konto når varen sendes fra lageret vårt.

Du vil motta en e-mail fra oss når dette skjer. Du mottar også først en mail fra Klarna når dine varer er sendt.

Kan jeg flytte frem forfallsdatoen på min originalfaktura?

Du har selv mulighet til å flytte frem forfallsdatoen på din faktura med 10 dager når du har handlet med Klarna Faktura.

Du kan selv flytte frem forfallsdatoen ved å logge inn på Klarnas nettside.

Merk deg at det ikke er mulig å utsette forfallsdatoen når den allerede har passert.

Kan jeg få en kopi av min klarna-faktura?

Du mottar en faktura på e-post når ordren sendes fra vårt lager.

Hvis du ønsker en kopi av din Klarna-faktura, ber vi deg kontakte Klarna direkte på tlf. 21 01 89 01.

Hvordan kommer jeg i kontakt med klarna?

Du kan enten sende en mail til info@klarna.no eller ringe dem på tlf: 21018991

Trykk her for å komme til Klarna sine kunderservice-sider.

Hvordan mottar jeg fakturaen min?

Fakturaen sendes til deg på e-post når bestillingen din blir sendt fra lageret vårt.

Dette betyr at du får fakturaen et par dager før levering av varene, men du trenger selvsagt ikke å betale den før du har mottatt varene dine.

Hvis du har mottatt varene, men ikke fakturaen, kan du enkelt finne den på din Klarna-konto. Du kan også få den tilsendt på nytt ved å kontakte Klarna på telefonnummer 21 01 89 91.

Det kan være en god ide og sjekke innboksen din etter at du har gjennomført en ordre for å sørge for at du har mottatt en ordrebekreftelse. Om du har mottatt ordrebekreftelsen, kan du være sikker på at du har skrevet inn riktig e-postadresse, og kommer også til å motta fakturaen når bestillingen din sendes fra lageret vårt.

Kontakt Zizzis kundeservice hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse for å være sikker på at ordren din har gått gjennom. Du kan nå oss på kundeservice@zizzi.no eller 23 96 00 49.

Jeg har ikke mottatt min faktura?

Fakturaen fra Klarna sendes til deg per e-post. Hvis du bruker Hotmail eller en annen e-posttjeneste, så sørg for at søppelpostfilteret ditt er innstilt på ”lavt”, ellers kommer kanskje ikke e-postene våre frem.

Sjekk i søppelposten din om fakturaen ligger der.

Du kan ellers selv hente din faktura fra Klarnas nettside.

Betaling med Klarna

Vi tilbyr fakturabetaling med Klarna.

Betalingsvilkårene er 30 dager, og en utgift på 29,00 NOK.

For å kunne benytte fakturabetaling må du være fylt 18 år og bosatt i Norge. Du må kredittgodkjennes a Klarna før kjøpet gjennomføres.

Når du betaler med Klarna-faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi din kortinformasjon og du har alltid muligheten til å betale etter at du har mottatt dine varer.


  • Få alltid varen hjem før du betaler
  • Alltid 30 dagers betalingsfrist
  • Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon
  • Du kan laste ned fakturaen din på klarna.no
  • Mulighet for delbetalinger

Hvis betaling unnlates legges det til et purregebyr på 67,00 kr og en forsinkelsesrente på 8,75 %.

Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk.

Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev bli sendt til din e-post.

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk.

Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos Klarna.

Hvorfor virker det ikke når jeg prøver å betale med kort?

Ditt betalingskort må være klargjort med "Verified by Visa/MasterCard Secure Code" for at du skal kunne handle på Internett.

Dette gjør du i banken/nettbanken din. Hvis du har gjort dette, og det likevel ikke fungerer - vennligst ta kontakt med banken din.

Er det noen krav jeg må oppfylle før jeg kan bestille varer i nettbutikken?

Det er krav om at du skal være fylt 18 år, og at du alene kjøper varen til deg selv eller som en gave til noen andre.

Du må ha leveringsadresse i Norge. 
I tillegg må du akseptere Zizzi Norway ApS sine Kjøpsvilkår.

Ofte stilte spørsmål

Hvis du angrer på kjøpet ditt må du levere varen tilbake til oss uten unødvendige forsinkelser, og senest 100 dager fra den datoen du informerte oss om at du ønsket å benytte deg av angreretten din, dersom du er medlem av Club Zizzi. Hvis du ikke er medlem, skal dette skje innenfor 30 dager fra denne datoen. Returretten gjelder i 100 dager dersom du er Club Zizzi-medlem eller 30 dager hvis du ikke er medlem, og perioden beregnes fra den dagen du mottok varen.

Du kan henvende deg i Zizzis butikker, eller sende varen i retur til nettbutikken.

Merk at du kan bytte en vare kjøpt i nettbutikken i en fysisk butikk. 

Skal du sende varer i retur kan du benytte deg av den forhåndsbetalte returetiketten "Returpakke", som følger med i pakken din. Følg veiledningen som følger med i pakken.

Har du varer fra flere forskjellige ordre som du sender i samme pakke, ber vi deg om å informere oss om det.

Husk å følge returveiledningen som er vedlagt i pakken din – og notere track & trace-nummeret på den forhåndsbetalte returetiketten som fulgte med i pakken.

I tillegg, husk å be om en kvittering for returen din når du leverer inn pakken. Hvis du leverer pakken i en postkasse eller ikke mottar en kvittering, kan vi ikke starte en lokalisering/klageprosess av returen hvis pakken forsvinner under forsendelsen. I disse tilfellene kan vi dessverre ikke utstede refusjon.

Du må selv betale alle kostnader forbundet med retur av en vare fordi du angrer kjøpet – også selv om varen i første omgang var fraktfri. Returfrakt er gratis for Club Zizzi medlemmer.


Viktig informasjon for kunder som betaler med Klarna-faktura:
Zizzi bruker Klarna som ekstern betalingstjeneste for bestillinger betalt med faktura. Hvis du bestiller med Klarna-faktura på Zizzi, vil fakturaen alltid ha en forfallsdato på 14 dager fra den dagen bestillingen blir sendt. Når du returnerer bestillingen din eller deler av den, kan det derfor hende at forfallsdatoen på fakturaen utløper mens returen blir håndtert.

For å unngå purregebyr fra Klarna anbefaler vi derfor at du informerer Klarna om returen, og ber dem pause fakturaen.

Du kan enkelt gjøre dette i Klarna-appen eller på kontoen din på Klarna.no. Alternativt kan du kontakte Klarnas kundeservice på 21 01 89 91 eller via live chat på Klarna.no.  

Du kan ikke returnere varen fysisk til vårt lager - 

Zizzi Norge / Zizzi, Moteforum rom 218, Sjølystplass 3, 0278 Oslo.

Du må selv dekke returkostnadene for en vare dersom du velger å returnere den – selv dersom den originale frakten var gratis.
Følgende fraktkostnad gjelder dersom du bruker den vedlagte returetiketten:

Pris Medlem
Butikk Gratis Gratis
BRING 109 NOK Gratis

Retur av feilvare
Dersom du har kjøpt en vare i nettbutikken som ikke lever opp til vår kvalitetskontroll, er du ikke ansvarlig for kostnadene i forbindelse med returnering av varen. Ved retur av en feilvare skal du bruke returetiketten som fulgte med varen og et utfylt returskjema.
Husk at du også kan returnere dine varer til utvalgte Zizzi butikker ved å medbringe leveringsbekreftelsen. 

kundeservice@zizzi.no

Mail besvares på hverdager, hurtigst mulig innenfor 24 timer

E-mail

Chat med oss

Mandag - torsdag: kl. 09.00 - 21.00
Fredag: kl. 09.00-16.00

Start samtale

Kontakt butikk

Har du spørsmål til en av våre butikker, kan du finne butikkene og deres kontaktinfo her

Finn butikk

23 96 01 00

Mandag - torsdag: kl. 09.00 - 17.00
Fredag: kl. 09.00-16.00

Obs: Vi tilbyr kundeservice på norsk