Kundeservice

kundeservice

null

Ofte stilte spørsmål

Er det sikkert å betale i nettbutikken?

Ja, betalinger som gjøres via nettbutikken er sikre, da betalingen skjer via en kryptert tilkobling via Ayden, som er godkjent av NETS. 

For å sikre høy sikkerhet for online kortbetalinger har vi innført nye sikkerhetsforanstaltninger. Vi har implementert 3D Secure – nemlig ”Verified by Visa” og ”MasterCard Secure Code”. Dette er en felles sikkerhetsstandard for online kortbetalinger, utviklet av Visa og MasterCard.

 

Hvordan gjør jeg det?

Når du skal betale online, vil du bli bedt om å skrive inn følgende:

  • Kortnummer
  • Utløpsdago
  • CVC

Deretter blir du bedt om å skrive inn ditt Verified by Visa-passord eller din MasterCard Secure Code for å godkjenne kjøpet ditt. Hvis du ikke allerede har registrert kortet ditt, kan du registrere deg under transaksjonen eller her. Når du har registrert kortet ditt bruker du det til å identifisere deg, enten med Verified by Visa-passordet eller din MasterCard Secure Code når du handler på nett i fremtiden.

Når er jeg bundet til min bestilling?

Du er ikke bundet av bestillingen din før du har gjennomført trinnet "Betaling" i nettbutikken. Det er deretter ikke mulig å endre eller kansellere din ordre.

Kan jeg annullere min bestilling?

Nei, det kan du dessverre ikke. Vi behandler din bestilling så snart vi mottar den, slik at leveringen kan skje så raskt som mulig.

Du har alltid mulighet til å angre på kjøpet ditt, akkurat som at du kan bytte varene dine i Zizzis egne butikker.

Kan jeg endre min bestilling?

I utgangspunktet, nei.

Når du har mottatt en e-post fra oss om at vi har mottatt din bestilling, kan du vanligvis ikke endre den.

Dette er fordi vi sender bestillingen din til lageret med det samme, slik at leveringen kan skje så snart som mulig.

Vi kan ikke legge til eller fjerne varer fra din bestilling.

Kan jeg bytte en vare?

Vi kan dessverre ikke bytte varen din til en annen i nettbutikken dersom du sender varen tilbake til oss, hverken størrelse eller farge. Vi vil derfor alltid tilbakebetale beløpet for de varene som er returnert innenfor returfristen. Ønsker du varen i en annen størrelse eller farge i nettbutikken, skal du legge inn en ny bestilling.

Du kan alltid henvende deg i Zizzis egne butikker for å bytte til en annen vare - du trenger kun å ta med leveringsbekreftelsen din.

Prosedyrene for angrerett finner du i Kjøpsvilkårene.

Du kan bytte dine varer i våre zizzi-butikker

Kan jeg få en kopi av leveringsbekreftelsen?

Du mottar en leveringsbekreftelse på e-post når ordren sendes fra lageret vårt.

I tillegg kan du alltid finne, hente og printe ut leveringsbekreftelsen på www.zizzi.no under menypunktet Min side.

Lagres mine kortopplysninger?

Nei, kortopplysningene dine blir ikke lagret hos Zizzi Denmark ApS.

Opplysninger om ditt kreditkort blir håndtert av vår betalingsleverandør Ayden.

Det er derfor ikke mulig for en utenforstående å få dine kortsopplysninger i vårt system.

Kontakt oss

KONTAKT BUTIKK

Har du spørsmål til en av våre butikker, kan du finne butikkene våre og deres informasjon her.



KUNDESERVICE

Har du spørsmål om varer, behandling av ordre eller returnering av varer kjøpt i nettbutikken, kan du alltid kontakte vår online kundeservice.
Hvis du har spørsmål vedr. lagerstatus i en butikk nær deg, må du huske å opplyse hvilken butikk du ønsker status fra, den ønskede størrelsen og hvilken farge.

Ring til kundeservice på telefonnummer 22 43 11 00
Send en e-post til kundeservice@zizzi.no

! Husk å skrive hvilket ordrenummer det dreier seg om.


VÅRE ÅPNINGTIDER FOR KUNDESERVICE ER:

​Mandag - torsdag 09.00 - 17.00, fredag 09.00 - 16.00

Vi etterstreber alltid å kunne svare på din henvendelse så raskt som mulig.

NB: Vi kan ikke kontaktes i helger eller på helligdager.

Hvordan kan jeg betale for bestillingen min?

I Nettbutikken har du mulighet til å betale på følgende betalingsmåter:

Betaling med betalingskort foregår gjennom en kryptert, godkjent tilkobling via Ayden.

Når du betaler med kort kreves det at du oppgir ditt kortnummer, sikkerhetskode og utløpsdato.
Har du valgt å betale med Klarna, vil du motta en egen faktura fra dem via e-post.

Hvordan vet jeg hvor mye jeg skal betale?

Alle prisene som fremgår i Nettbutikken inkluderer moms og toll. Prisene er kun en oppfordring til deg om å gi et tilbud til oss. Før du godkjenner en betaling i Nettbutikken, vil den endelige prisen inkl. moms og inkl. eventuelle leveringsomkostninger fremgå.

Hvis du ikke ønsker å gjennomføre bestillingen din i Nettbutikken, kan du la være med å godkjenne betalingen.

Hvis du først har godkjent en betaling, og du senere angrer, har du som forbruker rett til å angre på kjøpet ditt.

Se mer under Bytte og Retur.

Du vil også motta en leveringsbekreftelse på din e-postadresse når bestillingen sendes fra lageret vårt.

Hvordan legger jeg inn en bestilling?

Hvis du har fylt 18 år og skal kjøpe en vare til deg selv eller en gave til noen andre, kan du legge inn en bestilling i Nettbutikken.

Når du har gjennomført betalingen, er bestillingen fullført. Du er ikke bundet av bestillingen din før du har gjennomført betalingen.

Hva gjør jeg hvis jeg ikke har mottatt de varene jeg bestilte?

Hvis vi ikke har levert riktig vare i forhold til det du har bestilt, eller vi ikke har levert en vare som står opplyst på din leveringsbekreftelse og/eller returskjema, kan du kontakte vår kundeserviceavdeling, og opplyse dem om ditt ordrenummer.

Vi vil undersøke ordren din nærmere og vende tilbake til deg så fort som mulig.
Hvis en vare du har bestilt er utsolgt, vil varen bli annullert fra bestillingen din. Dette vil bli opplyst i e-posten du mottar når vi sender deg din resterende bestilling fra vårt lager.

Når blir beløpet trukket fra kontoen min?

Når du legger inn bestillingen din, godkjennes kortet ditt - eller du blir godkjent av Klarna, og beløpet reserveres av oss.

Betalingen blir først trukket fra din konto når varen sendes fra lageret vårt.

Du vil motta en e-mail fra oss når dette skjer. Du mottar også først en mail fra Klarna når dine varer er sendt.

Kan jeg flytte frem forfallsdatoen på min originalfaktura?

Du har selv mulighet til å flytte frem forfallsdatoen på din faktura med 10 dager når du har handlet med Klarna Faktura.

Du kan selv flytte frem forfallsdatoen ved å logge inn på Klarnas nettside.

Merk deg at det ikke er mulig å utsette forfallsdatoen når den allerede har passert.

Kan jeg få en kopi av min klarna-faktura?

Du mottar en faktura på e-post når ordren sendes fra vårt lager.

Hvis du ønsker en kopi av din Klarna-faktura, ber vi deg kontakte Klarna direkte på tlf. 21 01 89 01.

Hvordan kommer jeg i kontakt med klarna?

Du kan enten sende en mail til info@klarna.no eller ringe dem på tlf: 21018991

Trykk her for å komme til Klarna sine kunderservice-sider.

Hvordan mottar jeg fakturaen min?

Fakturaen sendes til deg på e-post når bestillingen din blir sendt fra lageret vårt.

Dette betyr at du får fakturaen et par dager før levering av varene, men du trenger selvsagt ikke å betale den før du har mottatt varene dine.

Hvis du har mottatt varene, men ikke fakturaen, kan du enkelt finne den på din Klarna-konto. Du kan også få den tilsendt på nytt ved å kontakte Klarna på telefonnummer 21 01 89 91.

Det kan være en god ide og sjekke innboksen din etter at du har gjennomført en ordre for å sørge for at du har mottatt en ordrebekreftelse. Om du har mottatt ordrebekreftelsen, kan du være sikker på at du har skrevet inn riktig e-postadresse, og kommer også til å motta fakturaen når bestillingen din sendes fra lageret vårt.

Kontakt Zizzis kundeservice hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse for å være sikker på at ordren din har gått gjennom. Du kan nå oss på kundeservice@zizzi.no eller 23 96 00 49.

Jeg har ikke mottatt min faktura?

Fakturaen fra Klarna sendes til deg per e-post. Hvis du bruker Hotmail eller en annen e-posttjeneste, så sørg for at søppelpostfilteret ditt er innstilt på ”lavt”, ellers kommer kanskje ikke e-postene våre frem.

Sjekk i søppelposten din om fakturaen ligger der.

Du kan ellers selv hente din faktura fra Klarnas nettside.

Betaling med Klarna

Vi tilbyr fakturabetaling med Klarna.

Betalingsvilkårene er 30 dager, og en utgift på 29,00 NOK.

For å kunne benytte fakturabetaling må du være fylt 18 år og bosatt i Norge. Du må kredittgodkjennes a Klarna før kjøpet gjennomføres.

Når du betaler med Klarna-faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi din kortinformasjon og du har alltid muligheten til å betale etter at du har mottatt dine varer.


  • Få alltid varen hjem før du betaler
  • Alltid 30 dagers betalingsfrist
  • Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon
  • Du kan laste ned fakturaen din på klarna.no
  • Mulighet for delbetalinger

Hvis betaling unnlates legges det til et purregebyr på 67,00 kr og en forsinkelsesrente på 8,75 %.

Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk.

Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev bli sendt til din e-post.

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk.

Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos Klarna.

Hvorfor virker det ikke når jeg prøver å betale med kort?

Ditt betalingskort må være klargjort med "Verified by Visa/MasterCard Secure Code" for at du skal kunne handle på Internett.

Dette gjør du i banken/nettbanken din. Hvis du har gjort dette, og det likevel ikke fungerer - vennligst ta kontakt med banken din.

Er det noen krav jeg må oppfylle før jeg kan bestille varer i nettbutikken?

Det er krav om at du skal være fylt 18 år, og at du alene kjøper varen til deg selv eller som en gave til noen andre.

Du må ha leveringsadresse i Norge. 
I tillegg må du akseptere Zizzi Norway ApS sine Kjøpsvilkår.

Kan dere gi meg mer informasjon om en vare?

På nettsiden kan du se farge og mål/størrelse og kvalitet på varen, samt relaterte produkter. Hvis du har ytterligere spørsmål til varen er du velkommen til å kontakte din lokale butikk eller Zizzi’s kundeservice på telefon 23 96 00 49 eller e-post kundeservice@zizzi.no.

Hvordan finner jeg riktig størrelse?

Få hjelp og veiledning til å finne den riktige størrelsen i vår størrelsesguide.

Er størrelsen min på lager?

Måten du ser om en vare er på lager i din størrelse, er å se etter størrelsen under produktet på produktlisten. Er den markert med svart vil varen være tilgjengelig i den størrelsen i det øyeblikket du legger den i handlekurven. Er fargen grå, eller er størrelsen ikke vist, er varen dessverre ikke lenger tilgjengelig.

Har du spørsmål til om varen kan finnes i din lokale Zizzi-butikk, kan du med fordel kontakte butikken direkte, eller kontakte kundeservice.

Husk å opplyse oss om ønsket stylenummer og fargen du ønsker.

Kan jeg bestille uten å ha en profil på ”Min Side”?

Ja, du kan absolutt legge inn en bestilling uten å være logget inn på Min Side.

Hvordan håndterer jeg Club Zizzi på "Min Side"?

På Min Side har du mulighet til å enkelt melde deg inn eller ut av Club Zizzi. På profilen din kan du angi om du ønsker å motta e-post, sms eller begge deler.

Hva er "Min Side"?

”Min Side” er en konto som gjør det lettere for deg å bestille i nettbutikken vår. Ved å skrive inn opplysningene dine og lagre dem, blir bestillingsprosessen enklere og raskere.

På Min Side kan du se en oversikt over dine ordrer, kreditnotaer osv.

Hvordan logger jeg inn på "Min Side"?

Du kan til enhver tid logge inn via linken "logg inn" som du finner under handlekurven. Eller logg inn.

Hvis du har glemt passordet ditt, trykker du på "glemt passord" så sender vi deg et nytt med det samme.

Hvordan sletter jeg ”Min Side”?

Hvis du ønsker å slette din informasjon på Min Side ber vi deg om å skrive til kundeservice@zizzi.no

Hvordan kan jeg se hvilke butikker som har varen?

Hvis du har spørsmål vedrørende lagerstatus på en vare i en butikk nær deg, kan du benytte "Se lagerstatus i butikk" på det gjeldende produktet. Hvis du har ytterligere spørsmål om varen er du velkommen til å kontakte din lokale Zizzi-butikk eller Zizzis kundeservice.

Leverer dere til postboks-adresser?

Nei, av sikkerhetsmessige årsaker har vi valgt å ikke levere til postboks-adresser. 

Click & Collect

Velg Click & Collect når du bestiller på nett, og få pakken din levert til en av våre utvalgte butikker.

Når du fullfører bestillingen din, kan du velge din foretrukne butikk i kassen. Husk å skrive inn ditt mobilnummer slik at leverandøren kan sende deg en SMS 1 dag før du skal hente pakken.

Du kan hente pakken innen 14 kalenderdager fra den dagen pakken ankommer butikken. Ta med kvitteringen og ID med bilde når du henter din pakke.

Uavhentede pakker blir sendt i retur til oss etter 14 kalenderdager. Vi sender deg en bekreftelse på e-post når vi har mottatt pakken din, og refunderer deg det fulle beløpet.

Retur

Ved returnering henviser vi til vår generelle returvilkår.

Hvorfor kan jeg ikke spore pakken min?

Årsaken kan være at informasjonen om pakken din ennå ikke er oppdatert hos fraktselskapet.

Vennligst vent et par timer og prøv igjen.

Er det fortsatt ingen informasjon om pakken din, kan du alltid kontakte kundeservice:

Zizzi kundeservice: På tlf. 22 43 11 00 eller mail kundeservice@zizzi.no
Bring: På tlf. 04045 eller kontakt dem her: www.bring.no/kundeservice

Må jeg betale for toll og moms?

Alle priser i Nettbutikken inkluderer toll og moms.

Kan jeg få levert varer fra nettbutikken hvis jeg bor på Svalbard eller Jan Mayen?

Vi har dessverre ikke mulighet for å levere til Svalbard og Jan Mayen, da vi ikke kan levere til områder med spesielle moms-/tollregler.

Hvor leverer dere til?

Vi leverer til adresser i Norge.
Levering til Svalbard og Jan Mayen er dessverre ikke mulig.

Hvad koster det i frakt å få pakken min levert?

Hvis du handler for over 599 NOK, er leveringsfrakten gratis med Bring ServicePoint.

Hvis du handler for under 599 NOK, er frakten som følger:

Under 599 NOK Over 599 NOK
Click and Collect Gratis Gratis
Servicepoint 89 NOK Gratis
Hjemmelevering 129 NOK 39 NOK

Mottar jeg et track and trace-nummer?

Ja, det blir sendt sammen med din leveringsbekreftelse på e-post når ordren din sendes fra vårt lager.

Hvor raskt sender dere mine varer?

Vi bestreber oss på å levere ordren din så raskt som mulig.

Når du har lagt inn ordren blir den umiddelbart sendt videre til vårt lager, som deretter tar seg av ordren.

Hvis du bestiller over helgen eller på en helligdag, kan vi først sende ordren din førstkommende hverdag.

Vi sender et Track and Trace-nummer til deg når ordren din sendes fra vårt lager. På den måten kan du følge med på hvor langt pakken har kommet, og når du kan forvente å motta den.

Har dere mottatt mine returvarer?

Når vi mottar dine returvarer, sender vi deg en bekreftelse på dette på e-post. Hvis du ikke har mottatt en e-post innen to uker, kan du kontakte vår kundeservice. 

Vi har bruk for informasjonen som står på din returetikett. Har du valgt alternative leveringsmetoder, tar returprosessen dessverre lengre tid og kan i noen tilfeller ikke gjennomføres hvis vi mangler informasjon om varen.

Det er ditt eget ansvar at varene ikke blir borte eller skades når de blir sendt i retur av deg, så husk å notere track & trace-nummeret som står på returetiketten du benytter.

Generelle returregler

Kjøp på nett

  • Som medlem av Club Zizzi har du 100 dagers returrett. Hvis du ikke er medlem av Club Zizzi har du 30 dagers returrett. Det er ikke mulig å bytte på nett.
  • Du kan bytte og returnere i alle Zizzi-butikker, også varer som er kjøpt på nett. Dette gjelder også varer som er kjøpt med rabatt.
  • Gavekort og tilgodelapper kan ikke brukes i nettbutikken.
  • Varer kan kun returneres hvis den originale prislappen og merkelappen fortsatt er intakt.
  • Smykker byttes kun ubrutt plombering.
  • Badetøy og undertøy kan kun returneres dersom forseglingen ikke er brutt.
  • Hvis du har tatt varen i bruk, utover det som er nødvendig for å konstatere varens egenskaper eller størrelse, forbeholder vi oss retten til, etter en konkret vurdering, å redusere eller nekte tilbakebetaling.
  • Kjøp foretatt på nett skal returneres som beskrevet på følgeseddelen.

 

Kjøp i butikk

  • Som medlem av Club Zizzi kan du bytte varer innen 100 dager, og hvis du ikke er medlem av Club Zizzi kan de byttes innen 30 dager. Dette gjøres mot fremvisning av gyldig kvittering og innenfor den gyldige returperioden.
  • Penger gis i retur i alle Zizzi-butikker ved fremvisning av gyldig kvittering og innenfor den gyldige returperioden.
  • Gavekort og tilgodelapper kan innløses i alle Zizzi-butikker, men pengene kan ikke refunderes.
  • Varer kan kun byttes hvis den originale prislappen og merkelappen fortsatt er intakt. Ved reklamasjon skal gyldig kvittering medbringes.
  • Smykker byttes kun ved ubrutt plombering.
  • Badetøy og undertøy kan kun returneres hvis forseglingen er ubrutt.
  • Hvis du har tatt varen i bruk, utover det som er nødvendig for å konstatere varens egenskaper eller størrelse, forbeholder vi oss retten til, etter en konkret vurdering, å redusere eller nekte tilbakebetaling.

kundeservice@zizzi.no

Mail besvares på hverdager, hurtigst mulig innenfor 24 timer

E-mail

Chat med oss

Mandag - torsdag: kl. 09.00 - 21.00
Fredag: kl. 09.00-16.00

Start samtale

Kontakt butikk

Har du spørsmål til en av våre butikker, kan du finne butikkene og deres kontaktinfo her

Finn butikk

23 96 01 00

Mandag - torsdag: kl. 09.00 - 17.00
Fredag: kl. 09.00-16.00

Obs: Vi tilbyr kundeservice på norsk